2013. október 31., csütörtök

Szempontok, ha Londonban keresel kiadó szobát

Van két szempont, ami miatt szeretem annyira a helyemet, hogy nem keresek újat: közel van a céghez és csak ketten vagyunk, mi is különböző életritmussal, így pl. nem zavarjuk egymást a fürdőben, konyhában. Ha éltél már albérletben, tudod, hogy miről beszélek. És nekem most az időspórolás központi tényező, erre mindkét elem nagyon pozitívan hat.

De talán naivságból, talán hitből, talán figyelmetlenségből fakad, hogy néha nagyon nem vagyok jó megfigyelő. Ennek köszönhető néhány kellemetlen meglepetés a szobában-lakásban, ahol élek.

Gyorsan készítettem is egy listát.
Címe: Ha még egyszer lakást keresek Londonban

Van köztük néhány teljesen érthető - bár nem biztos, hogy egyértelmű. Például:


- az ágy legyen megfelelő keménységű és lehetőleg ne rugós matraccal - hát ezt bebuktam :(
- legyen takaró - van, erre gondoltam előre
- ne lehessen cigizni a lakásban - ezt is bebuktam :( Emiatt lehet, hogy félreteszem a kényelmemet és mégiscsak újra költözésre adom a fejem. :(
- hol tudok netezni/gépezni - sokszor majd kitört a derekam, de egy hónap után végre vettünk asztalt a szobámba, amit egy hét után én magam... össze is szereltem
- legyen csöndes helyen - ez rendben van, főleg annak fényében, hogy közel vagyok a munkahelyemhez
- ha lehet, legyen kertje - ez nagy előnye a jelenlegi lakásomnak
- az ablak zárjon jól, ne legyen huzatos - egészen OK
- legyen elég pakolási felület - hát még bírnék néhány polcot a szekrényben, vagy egy másik szekrényt. Persze helye már nem lenne.
- én szeretem, ha van egy tükör a szobámban - ez nagyon rendben van :)
- az előző helyemen volt külön bejáratú hűtőm, ezt nagyon szerettem - ebből ugye kiderül, hogy most nincs, de azért nagyjából elférünk
- és jól jön a megfelelő fűtés is, amit magamnak is szabályozhatok a szobámban - egyelőre az egész fűtésünk rossz, úgyhogy erről még nem tudok nyilatkozni. A villanyszámát viszont biztosan rendesen megdobom az utóbbi időben a hősugárzóval

Ugyanakkor van néhány angol specialitás ezen a területen is:
- amire a legkevésbé gondoltam , pedig kellett volna: a csap. Merthogy Angliában vagyunk és az ilyen ősrégi lakásban, amelyet nem is újítottak már fel egy ideje, nem egyszerű megfelelő hőmérsékletű vizet csiholni. Ezért:
Fürdőnk

Konyhánk

Vagy túl forró, vagy túl hideg.

De már kezdek azbesztréteget növeszteni a kezemen, hogy bírjam. :)

De legalább a kádhoz és zuhanyzásra kitaláltak egy jó megoldást:






Oszd meg a Facebook-on


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése