2011. október 16., vasárnap

A NYELVHASZNÁLAT - lejegyezve 2011. október 16-án

A múlt héten kedden este az SPSS-hez (statisztikai szoftver, amiben dolgozunk) kapcsolódó feladatsort állítottam össze Cherrelle-nek, a másik új csajnak, mert ő most végzett még csak az egyetemen és nem sokat tud az SPSS-ről. Szerdán délután és csütörtökön délelőtt pedig én kellett magyarázzam neki a syntaxok (amikkel dolgozunk) lényegét, értelmét, melyik parancs mire van, ilyesmi. Majd csütörtök délutánra ő kapott más feladatot, nekem pedig át kellett úgy néznem a szegmentációt, hogy alaposan megértsem és el kellett gondolkoznom azon, hogy hogyan lehetne javítani rajta.
Majd pénteken együtt átnéztük/megcsináltuk  azokat a feladatokat Évivel, amihez az előkészítést végezte Cherrelle csütörtökön délután. Így végre sokkal jobban beleláthattam abba, ami valósan az alapfeladatom lesz. Jelenleg azt gondolom, hogy ha ennek a munkának a minőségét, a nehézségét hasonlítom össze a keresetemmel, akkor nagyon-nagyon-nagyon megéri itt lenni. :) De persze nem is a munka kihívásai miatt jöttem, mert azt előre tudtam, hogy nem lesz nagy, bár azért azt is látom, hogy lesz azért új, amit megtanulhatok és amit tök hasznos lesz megtanulni. Ezt egy jó lehetőségnek látom ahhoz, hogy könnyebben elérjem az igazi célomat: vidéki élet (otthon) - egy jó állással. És akár emiatt, akár az Olimpia miatt :) esetleg egy évet is maradok. :) De többet nem szeretnék. Sőt, még ebben sem vagyok olyan biztos, de hát még csak két hete dolgozom. Majd meglátjuk...

Mindenesetre a legfőbb ok, amiért ezt egy jó lehetőségnek láttam, az angol nyelvismeretem felturbózása, viszonylag könnyen és eléggé megfizethető módon. :) (Gyakorlatilag fizetnek érte. :) )
Na, mondjuk ezt még nem nagyon látom, hogy hogyan tudok fejlődni benne, de majd teszek érte valamit.
Azért a megbeszéléseken közel sem értettem mindent. Mondjuk most már látom, hogy eleinte azért sem, mert nem tudtam semmit arról, amiről beszélnek. Meg persze van, akit jobban értek, van akit kb. sehogy. Azt hiszem, főleg azokat nem értem, akik artikulálatlanul beszélnek, nem nagyon nyitják ki hozzá a szájukat. De azért nem vagyok elveszve. :)

Igyekszem többször is együtt ebédelni Cherrelle-lel, hiszen vele csak angolul tudok beszélni. Csak hát az 1 órás ebédszünet arra is nagyon jó, hogy az ember elintézzen dolgokat. :) De azért kétszer már ettünk együtt, az alatt jót beszélgettünk. Bár őt az elejétől fogva jól értem. 22 éves amúgy és fekete. Van egy iker tesója és nagyon aranyos és életrevaló csaj. Mondjuk az ebéd általános témáit azért sokkal-sokkal könnyebb érteni és hát azzal is meg vagyok elégedve, ahogy ilyenkor beszélni tudok. De azért munka kapcsán már nehezebb. Mondjuk emiatt is örültem nagyon annak a feladatnak, hogy tanítgassam Cherrelle-t, mert ott is kellett gyakorolnom az angolt.

Az élvezetes nyelvtanuláshoz amúgy az a tervem, hogy elmegyek West Coast Swing-et (tánc) tanulni valahova és majd járok bulikba is. Ezzel azért meg kell várnom az első fizetésem, de mindenesetre már rákérdeztem Ritánál (akinél ezt Pesten tanultam), hogy kit ajánlana. Kiderült, hogy egy srác is kint él Londonban, akivel együtt jártunk anno órára, úgyhogy megadta nekem az e-mail címét, meg azt is írta, hogy ő Catriona-ékhoz jár és ezért Rita irigyli a srácot, úgyhogy gondoltam, akkor Catriona nekem is jó lesz. :) A srác az egyik levelemre már reagált is, úgyhogy nem lesz itt gond. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése